zondag 15 februari 2015

Een groen blaadje!

Morgen is het carnavalsfeest in de crèche! Carnaval en het concept van verkleedkledij uitleggen aan een 2-jarige is niet evident.  Ik vertelde Otto-Jan dat je op het carnavalsfeestje mag kiezen wat je wilt zijn.  Je kan iets geks aandoen en dan doen alsof je iets of iemand anders bent.  Je kan bijvoorbeeld een poes, piraat, Bumba of een indiaantje zijn.  Op de vraag wat hij graag wou zijn zei hij: 'een blaadje mama'.  Wel, als Otto-Jan een blaadje wilt zijn, mag hij een blaadje zijn! Ik vermoed dat hij niet direct aan fotosynthese wil doen maar dat zijn keuze louter gebaseerd was op het feit dat we net wat bomen passeerden.

Misschien kon ik het concept nog eens proberen uitleggen, of gewoon zelf iets kiezen.  Maar een verkleedtenuetje maken voor 'een blaadje' klonk wel als een leuke uitdaging dus zocht ik een beetje op Pinterest voor inspiratie.  Daarna dook ik in mijn knutselkast op zoek achter materiaal voor mijn blaadje! Ik vond niet alles dus sprong ik maar op mijn fiets, op naar de winkel voor een paar velletjes vilt, zo'n ijzerdraadjes met van die gekleurde froezels aan en een groen t-shirtje.

Zo, nadat ik alles in huis had kon ik er aan beginnen.  Het pakje maken is niet veel werk gewoon blaadjes tekenen en uitknippen, T-shirt in reepjes knippen en de blaadjes aan de reepjes plakken. Voor het kroontje plakte ik blaadjes op de gekleurde ijzerdraadjes.  Die hing ik dan aan een soort aureooltje. Et voila, Otto-Jan zijn tenue is klaar, kijk maar!








Otto-Jan, m'n groen blaadje :)

8 opmerkingen:

  1. Super mooi, ik ben al benieuwd naar de volgende blog! Trouwens aangenaam om je blog te lezen! Doe zo verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een super idee voor de kindjes! Merci. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zaaaalig! Dat idee alleen al. ik wil een blaadje zijn. Super!
    Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaaai zo origineel!! Ik was bij het lezen van je bericht maar aan het denken hoe je nu in godsnaam een kind als blaadje kan verkleden :). En toen zag ik je laatste foto... Het is echt PRACHTIG! Super schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die is echt super! Een blaadje, wat geweldig origineel :-) om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen