woensdag 17 januari 2018

Koekenbak op woensdag.

Woensdagmiddag op een winderige januaridag; niet echt het ideale weer om met de kindjes een strandwandeling te doen me dunkt.  Jammer genoeg is mijn living voor de moment een halve bouwwerf doordat manlief het plafond aan het vervangen is...  Mannen die zelf klussen, het is me wat.  Gelukkig is de keuken nog gewoon de keuken, fieuwkes!  Dus, slecht weer + twee kinderen + een keuken?  Dat lijkt me een ideale combinatie voor een koekenbak!

We gingen aan de slag met een recept van de Colruyt om lekkere koekjes te bakken.  Een echte diplomaat word je, als je met twee kinderen ingrediënten in een pot moet doen.  'Nu mag jij op de knop van de weegschaal duwen' 'jij mag de boter er in doen' 'jij de bloem'  'nee wacht, jij mag straks kneden'... Hoe diplomatisch je ook bent, de kans dat je ergens een steekje laat vallen is groot: een kleine drama vond plaats want de ene mocht 1 keer meer op de knop drukken dan de andere. 




Nadat alle ingrediënten gemengd en gekneed waren was het tijd voor pauze.  Hupla, het bolletje deeg mocht eventjes rusten in de frigo.  


Trouwens, niets zo plezierig als koekjes bakken met een gepimpte keukenschort.  Dino's; nooit gedacht dat ik er zo veel over ging weten, maar als jongensmama is dit blijkbaar verplichte stof...  Ik pimpte dan ook de keukenschort met een stapeltje glitterdino's, ideaal voor bij de dino-uitsteekvormpjes!




De versgebakken koekjes mochten versierd worden met glazuur en van die minisnoepjes.  
Pret alom (alsook van die minisnoepjes...) 

Maar he, twee tevreden jongens, een plezierige woensdagmiddagactiviteit en verse koekjes.  




Keukenschort + flex: Feeërieke 
Receptje: Colruyt

8 opmerkingen:

  1. Er is niets zo leuk als zelfgebakken koekjes met blije kleurrijke snoetjes! Veel bakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Dat deed ik vroeger ook altijd met mijn moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig zeg zo samen bakken. Het resultaat ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Koekjes bakken, dat vond ik vroeger altijd zo leuk om te doen! En haha, dat van die taakjes verdelen herken ik maar al te goed. Ben al jaren speelpleinmonitor, en probeer maar eens te bakken met 20 kinderen tegelijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je dit doet met je kinderen! Lijkt me een hele fijne dagbesteding!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg, dit deed ik vroeger ook altijd met mijn vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heel erg gezellig uit. Leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen