woensdag 4 oktober 2017

Krijtbordstiften.

Voor de verjaardagen worden de ramen hier versierd met krijtbordstiften.  Ballonnen, slingers en een naambanner... instant partygevoel in de ochtend voor de jarige van dienst!  Met dat ik het wat sneu vind om de ramen 's avonds weer af te kuisen laat ik het soms wel nog een hele poos staan.  Hierdoor denkt Otto-Jan dat sommigen in het gezin recht hebben op een iets langere verjaardagsperiode dan de andere...  Misschien moet ik die van mij wel maanden laten staan. Een beetje in de watten gelegd worden als jarige, geef toe, het is altijd wel plezierig he, en al zeker als je dat in de watten gelegd worden wat kan rekken! 

Je kan uiteraard ook andere dingen op je ruiten krabbelen met die krijtbordstiften.  Met dat de herfst in het land is besloot ik daar iets mee te doen.  Modderlaarsjes, dwarrelblaadjes, handje vol zonnestraaltjes... Geef toe, allemaal mooie woorden die gelinkt zijn met het huidge seizoen.  Ik kon ook kiezen voor druilerige dagen, gure wind en kaal wordende takken maar dat klinkt iets minder opgewekt en vrolijk...

Mijn handletteringskills zijn niet dat dus koos ik ervoor om de woorden af te printen in een leuk lettertype.  De woorden plakte ik aan de buitenkant van de ruit vast met schilderstape (altijd makkelijk om weer los te maken).  Daarna restte me enkel nog met de krijtstiften over de letters te gaan.  Je moet wel wat nadenken wat je eerst overtekent, want anders wrijf je misschien per ongeluk met je arm een stukje weg...










Krijtbordstiften: Feeërieke 

Het is wel iets vrolijker koffie drinken 's morgens, kijken naar vrolijke herfstwoorden in plaats van alleen dat barre weertje zien door de ruit. 

6 opmerkingen: