zaterdag 27 december 2014

Een babydekentje.

Juij, een nieuwe kleine wereldburger werd geboren in de straat, een poppemietje genaamd Laure.  Niet enkel dat nieuws is plezierig, nee, het feit dat ik een reden heb om  te zeggen: "sorry, ik moet eventjes naar de stoffenwinkel", dat is pas plezierig!  Dus sprong ik gezwind in de wagen naar Verkempinck.  Op Laure haar geboortekaartje staat een appeltje dus schuimde ik de rekken af op zoek naar de afdeling katoen met fruit.  Helaas was het aanbod fruitstof niet zo bevredigend dus koos ik maar een mooi meisjesstofje met bloemetjes.  Daar ik zelf geen meisjes heb, heb ik een excuus om voor elke nieuwe jonkvrouw de meest fleurige, sprankelende en zwierige stofjes te kiezen.  Ik kocht nog een beetje bijpassende roze paspel en idem garen.  De lichtgrijze fleece had ik eens gekocht tijdens de solden in de Carrefour. Daarna was het geduldig wachten tot de kinderen in bed zaten en dan hup, knippen, spelden en naaien. Tata, ik presenteer u het babydekentje voor Laure!




Natuurlijk kan je niet naar de stofwinkel om 1 enkel stofje dus wees gerust, er zullen nog een paar naaiprojectjes volgen met de rest van de buit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten