zondag 3 december 2017

Foam clay fun!

Er passeerde een vroege 'Sint' met een cadeautje, yihaaa!  Ja vroeg want de goedheilig man komt hier eigenlijk maar op 6 december langs, niet het weekend er voor...  Ik blijf het vreemd vinden, mensen die de Sint laten komen voor 6 december...  Oke, bij ons zullen ze 's morgens, voor ze vertrekken naar school nog niet veel kunnen spelen met wat de Sint zal brengen.  De kans dat de wereld vergaat omdat ze niet stante pede met hun speelgoed kunnen spelen is relatief klein.  Dus ik neem het risico en blijf vragen aan de goedheilig man om gewoon op de oorspronkelijke datum, namelijk 6 december, langs te komen om mijn brave kindjes te voorzien van een pakje en wat chocolaatjes.

Maar nu terug naar ons cadeautje van Feëerieke: we kregen isomofiguurtjes en een paar potjes foam clay.  'Say what?' hoor ik je denken.  Wel foam clay is een soort zelfhardende prut met mini isomobolletjes in.  Echt klei zou ik het niet noemen, het is eerder zoals plasticine.  Je kan er mee spelen, daarna terug in het potje doen en de volgende keer een beetje foam clayen. Los daarvan kan je het ook 'pletten' op isomo of MDF vormpjes.  Daarna laat je het drogen en wordt het helemaal hard, ahja want het is zelfhardend!


Ik tekende de isomofiguurtjes over op papier.  Daarna kon ik er een tekening van maken zodat de kindjes een beetje beter zicht hadden van hoe ze het konden 'beplakken'.










Ik was een beetje sceptisch op voorhand maar het is wel degelijk plezierig.  Het is echt zoals spelen met plasticine maar veel properder.  Hoera daarvoor!

3 opmerkingen:

  1. Let wel dat je het niet op een Ikea kast laat drogen zonder een papiertje ertussen of de kast zal nooit meer wit zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    บอลพรุ่งนี้

    BeantwoordenVerwijderen