zondag 4 november 2018

Squares Coral Pink Dress.

Nieuwe stofjes, daar word ik altijd dolgelukkig van.  Zeker als ze perfect zijn voor wat selfish sewing!  Lotte Martens bracht naast haar geweldig mooie blinkerstoffen nu ook een reeks french terry uit, waaronder een roze met vierkantjes *smelt*. 

Ik had een kleedje in mijn hoofd maar vond niet direct een geschikt patroontje of beter: ik had weinig zin om te grasduinen door alle patroontjes op het wereldwijde web.  Ik tekende zelf wat uit, begon te knippen (as usual met een klein bang hartje) en stikje het kleedje aan elkaar.  Jammer genoeg was het eerst niet helemaal hoe ik wilde dus paste ik het wat aan, knipte ik het doormidden (yup, stress) en stikte ik alles weer aan elkaar.  Na wat pasrondes en aanpassingsrondes was het helemaal goed.  Niet zoals ik oorspronkelijk voor ogen had maar anders en dik oke!

Ik had nog een lapje over waar ik een dubbele cirkelsjaal mee maakte.  Ideaal want het weer is niet meer zo zomers om zo maar rond te dartelen in een kort jurkje.  Alle, toch zeker niet zonder sjaal...

Wel nog 1 kleine mededeling: toen ik het kleedje maakte had ik geen opgeblazen gevoel (haha, opgeblazen buik bedoel ik eigenlijk) na een verjaardagsetentje met te veel wijn de avond ervoor...  Dat had ik duidelijk wel op de dag van de foto's...  Kijk, dat is dan een beetje meer om van te houden, toch?







Mooiste roze stof ever: Lotte Martens
Gele stof: uit mijn voorraad
Patroon: zelfgetekend


7 opmerkingen:

  1. Dat staat jou super leuk! Hier ligt ook een roze/nude stofje op de kniptafel voor mezelf. Ik blijf maar twijfelen waarmee ik dat ga combineren. Zonder of met kousen? Welke kleur? Vestje er over? Ik word er helemaal gek van. En zolang het niet in mijn hoofd past...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt weer zo mooi! heb ook al een andere jurk van je, de comfy dress. Knap ook hoe je dat dan even zelf tekent, knipt en in elkaar zet. groeten Marita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai dat vind ik durven ze. Zomaar in die dure stof knippen zonder echt een patroon. Maar echt een mooi resultaat. Het staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zou je niet eens een boek uitbrengen met je patronen in. ze zijn altijd zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap! Ik vind dit ook de allermooiste stof, maar ik kocht ze nog niet. Iets met eerst opwerken wat er in de kast ligt enzo... Als ik dan zo'n prachtige kleedjes zie, maakt mijn hart telkens weer een sprongetje. I want this!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh maar mooi! Ik kocht de blauwe variant voor een selfish sewing kleedje, en maak er de It's a Fits 1059 mee. Hopelijk is mijn resultaat even geslaagd als het jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het zo mooi! En echt knap dat je hem doormidden knipte, respect voor zo'n stoere actie. Ps. welk opgeblazen buikje? Kon em niet vinden hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen