dinsdag 14 november 2017

Ninjago for the win!

Otto-Jan was afgelopen zondag jarig, hoera hoeraaa. Taart, ballonnen, slingers en feest, joechei!  Hij is 5, echt, het cliche is waar, de tijd gaat zo ontzettend snel...  Mijn lief snoezig klein baby'tje is uitgegroeid tot een heerlijk mannetje met een unieke kijk op de wereld.  Ik ben de laatste jaren ondergedompeld in de wereld van verschillende soorten werkvoertuigen, raketten, dinosauriërs en Ninjago. Van dat laatste is hij grote fan.  Ik niet, ik snap niet goed waarom ze films maken van legomannetjes, en dan nog van legomannetjes die zo goed als constant boos kijken... Nee, geef mij maar onder regenbogen dansende eenhoorns met roze tutuutjes aan!


Op school mogen de kindjes trakteren voor hun verjaardag en liefst met gezonde dingen.  Niet iedereen houdt zich aan die regel waardoor hij af en toe wel thuis komt met zakjes snoep of een speelgoedje.  Hierdoor heb ik wat overtuigingskracht moeten gebruiken dat gezonde dingen ook tof kunnen zijn... ('En ook een zakje met snoep er bij he mama?' - euhm, nope - )

We kozen dit keer voor een gezonde smoothie in Ninjagoflesjes.  Punten scoren bij de juf en bij de zoon, ideaal toch?!  Hiervoor gebruikte ik printbare vinyl en lege flesjes.  Niet moeilijk, gewoon printen, uitsnijden met de cameo en plakken op de flesjes.  Ik printte Ninjago-oogjes en 'Otto-Jans Powersap - Rood fruit & appelsien' cirkeltjes voor op de dop.





Zondagavond, na het feest mocht mijn blender overuren draaien en maakte ik liters powersap.  Hup, diepvries rood fruit en fruitsap mixen en in de flesjes gieten, dop er op en klaar is kees.


Er was er eentje blij toen hij zijn gevulde flesjes zag de maandagmorgen.  En met dat ik dan toch in Ninjagothema bezig was maakte in ondertussen ook een bijpassende ninjagosweater!



Printbare vinyl, gele flock en witte flexfolie: Feëerieke
Lege flesjes: Horeca Total




9 opmerkingen:

  1. Schitterend! Heel origineel cadeau! En hiep hiep voor de jarige!
    Net ook een snijmachine gekocht. Leuk om op jouw site ideetjes op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n gezonde snack als traktatie en perfect bij het verjaardagsthema!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk traktatie idee. Dat zal best gewaardeerd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk! Altijd op zoek naar gezonde tractatieideeën! Waar haalde je de flesjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Sarah,
      leuk he! Die flesjes komen van de Horeca Total in Brugge...
      groetjes

      Verwijderen
  5. Wat een origineel cadeau! hopelijk viel het in de smaak. Hip hip hoera voor otto-jan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    บอลพรุ่งนี้

    BeantwoordenVerwijderen