zaterdag 14 januari 2017

Winterblogtour: Mix match Lotte Martens plezier!

Mijn naaimachine had opeens een laagje stof vergaard.  Niet van het soort dat je direct mee aan de slag wil gaan en je schaar in zet, nee, stof van het soort die duidelijk maakt dat het ietwat lang geleden is dat er nog genaaid werd.  Stof die schreeuwt om weggeveegd te worden, die zegt: helabaatjes, kruip nog eens achter je naaimachine!  Dus deed ik dat maar. 

Ik ging aan de slag met twee geweldig mooie designertricotstofjes van Lotte Martens.  De heerlijk grote lappen stof (breedte 190 cm, woop woop) lenen zich perfect voor wat selfish sewing.  Ik nam nog eens mijn tutorial bij de hand voor de comfydress en koos voor de versie met de lange mouwen.  Strak plan in de winter me dunkt!  Ik mix en matchte de 2 stofjes in de jurk en maakte er nog een sjaal als versiering bij.  Wel ja, sjaal is misschien wat overdreven, laat ons het houden op een dik lint.  


 






Tricot stof: Tarda 01 en Corax 01 - Lotte Martens - te verkrijgen hier

24 opmerkingen:

  1. Comfy en cool en stijlvol, alles wat een dame nodig heeft! En dat "dasje" maakt het extra stoer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh zo schoon zeg! Staat jou perfect! Dit zou ik ook eens willen/kunnen maken voor mezelf, ik moet echt die tricotvrees gaan overwinnen!
    Super super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi!! Ik stond gisteren op het punt om het stofje te bestellen. Ik deed het uiteindelijk niet. En nu ik je jurkje zie heb ik alweer spijt. Staat je echt heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw zo mooi! Ik moet dat patroon van he dringend eens uitproberen .....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en wat een prachtige stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, heel mooi. Ik heb het patroon ook eens geprobeerd maar het stond me niet. :( In elk geval is het zeker eentje dat voor jou werkt. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit geeft me meteen ook inspiratie! Heel erg mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi!
    heb je de mouwen dan gewoon verlengd? Dus een soort rechthoek vorm of lopen de einden naar elkaar toe?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb als bovenstuk de glittersweater genomen, daar vind je ook een tutorial van op mn blog ;) Als rokje heb ik dan die van de comfydress gebruikt!

      Verwijderen
  9. Een jurk die lekker zit en waar je zo in straalt? Doe deze maar lekker veel aan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt zeg, veruit de allermooiste creatie die ik in maanden voorbij zag komen in blogland. Veel hartjes hiervoor <3 <3 <3 !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Miss Wobie, ik ben al fan van je comfydress, maar het enige probleem is dat die rok steeds begint af te zakken als ik loop, niet echt praktisch of elegant ;-) . Steek jij nog extra elastiek in je lenden ? Of knip ik mss toch mijn rokje beter nog wat kleiner ? Alvast bedankt voor de ultieme tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo fan van de comfydress :)
      Ik stik de mijne behoorlijk strak, die taille mag je niet te groot doen want anders bestaat inderdaad de kans dat je kleedje afzakt! Sommigen steken er een elastiekje in voor de zekerheid dus dat is zeker een optie! Veel succes :)

      Verwijderen
    2. Bedankt Miss Wobie!!
      Ik probeer het uit.
      Groetjes, en blog alsjeblieft verder met dezelfde flair en enthousiasme.
      Groetjes,
      Fan van Comfydress

      Verwijderen