zondag 13 maart 2016

Zwart wit zwart wit zwart wit...

Heerlijk toch, al die zwart wit stofjes die het internet de laatste tijd veroveren.  Ook ik kon er niet aan weerstaan.  Ik vond een pareltje bij Droomstoffen, een gezellig Nederlands webshopje.

Na wat twijfelen koos ik toch voor wat selfish sewing.  Eventjes niets voor die kleine pagadders van me maar een nieuw kleedje voor mezelf.  Ik koos voor een gratis patroontje die ik hier al eens maakte.  Daar mijn lichaam zich sinds de vorige versie ietwat in een laagje extra gezelligheid genesteld heeft koos ik ervoor om het patroontje 2cm van de stofvouw te leggen.  Ik maakte ook de watervalhals ietsje breder en zette er mouwtjes aan.  Zoals ook bij de eerste versie maakte ik het jurkje zeker een 15 tal centimeter langer.  Hupla, nog geen uurtje later had ik een nieuw jurkje!





patroontje: gratis
zwart witte tricotstof: Droomstoffen

26 opmerkingen:

  1. 1 uurtje ? heb je nog een uurtje over ? Maak je er dan ook eentje voor mij ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUper leuk jurkje, patroontje staat je super'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Hoeveel stof heb je gebruikt, zie het niet meteen bij het patroon staan. ( kan zijn dat ik er over kijk...)

      Verwijderen
    2. Ik kreeg het uit 1,5m maar meestal koop ik uit schrik voor te kort te hebben altijd 2m voor projectjes voor mezelf... Misschien daarom dat mn stoffenkast uitpuilt :)

      Verwijderen
    3. aha! dan heb ik er het perfecte stofje voor liggen! Dank u!

      Verwijderen
  4. Heel leuk heb vandaag op de stoffenbeurs ook een aantal zwart-wit stofjes voor mezelf gekocht dus binnenkort zal ik ze ook posten. Mijn favoriete patroontje is het Jacky Kennedy kleedje uit droomjurken en little black dress :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh dat is echt tof, die wil ik ook wel eens proberen te maken. en ik ben ook helemaal fan van de zwart wit tricotjes die webshopland aan het veroveren zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook nog een zwart/wit stofje liggen maar ik wil eerst wat extra ... ervan eer ik er aan begin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, herkenbaar dat laagje gezelligheid ;-)
    Superjurkje, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er leuk uit. Zwart/wit altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk jurkje! Ik lees altijd met een glimlach wat voor leuks je maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig dat je zo snel zo'n tof resultaat van onder je machine vandaan krijgt. Makkelijke projecten leveren bij mij toch altijd extra gedoe op. Toch heb ik het patroon gepind, wie weet werkt dit wel echt voor mij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen