zondag 12 april 2015

Lijstjes lijstjes lijstjes!

Een hoofd vol ideeën, een kast vol stofjes en een map vol patroontjes in combinatie met een leven met twee kleine pagaddertjes, een man die meer weg dan thuis is en chronisch slaaptekort door een veel te vroege vogel in huis is niet ideaal.  Het zorgt ervoor dat je het gevoel hebt niets te kunnen doen, het leven voorbij raast en creatieve hersenkronkels bijna ontploffen.


Om komaf te maken met een te vol hoofd maak ik soms lijstjes, veel lijstjes.  Vaak op papiertjes, in schriftjes, op kaartjes, ... overal schrijf ik wel ideetjes, plannetjes en ingevingen op!  Er zijn een hele hoop dingen die ik nog wil maken, doen en zien.  Hier is mijn lijstje, eentje zonder einddatum, zonder druk en stress, gewoon een lijstje van dingen die mijn hoofd te vol maken!

Naaien voor de kindjes:
- een hemdje
- T-shirtjes
- nog een daltonbroekje
- een shortje
- een knuffelmonster
- een Ole (die vlotter vanonder de machine rolt dan deze)

Selfish sewing:
- een King Louie-achtig kleedje of 2
- een voorlopig nog geheim sewbidoo kleedje
- een simpel rokje
- een Harlequinjurk van LMV
- een makkelijk truitje
- nog een glitter of pied-de-poule-sweater

Bezoeken, zien, doen en genieten:
- een dierentuin bezoeken
- kussen onder de Eiffeltoren
- gaan ontbijten
- gaan lunchen
- gaan eten
- een weekendje weg zonder de kindjes
- fietstochtjes doen met de kindjes
- picknicken
- uitgaan + uitslapen de volgende dag
- zwemmen in de zee
-  een dagje naar de sauna
- postcrossen

Bloggen:
- over al mijn naaisels
- een tutorial maken voor mijn  glitter of pied-de-poule-sweater
- over grappige peuter- en babymomentjes
- over uitgetest en goed bevonden receptjes
- over mijn Cameocreaties

Zo, mijn lijstje brengt wat rust en overzicht in mijn hoofd! Enkele nog wat tijd vinden of maken om mijn projectjes tot een goed einde te brengen.  Nu nog kiezen wat het eerstvolgende projectje zal worden...

3 opmerkingen:

  1. Hier ook een grote fan van lijstjes! Ik heb er 2. Een "To-Sew-lijstje" en een te doen lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal herkenbaar: het drukke leven en een hoofd (en een kast) vol met inspiratie!
    Ik heb mijn overvolle hoofd kunnen legen door een "bullet journal" te beginnen gebruiken. Ik heb nog altijd tijd te kort, maar mijn hoofd is leger :) en dat gevoel is zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar! Hoewel hier geen lijstjes.. Om te voorkomen dat ik allemaal onafgemaakte projectjes heb liggen. Dus wat ik in mijn hoofd heb, maak ik.
    (Is overigens toch ook geen garantie dat het project ook daadwerkelijk afgerond wordt).. mm, ik doe toch iets verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen