zondag 19 april 2015

Een Swoon cardigannetje.

Voila,  hij is terug, mijn overlocker met geslepen mes.  Ja, u leest het goed, mes, niet messen.  De winkelier zei: het ene mesje is te dun om te slijpen dus als het niet zou lukken moet je alsnog nieuwe mesjes kopen...  Ik zocht dus een ubersnelklaar project om hem te testen.  Ik maakte de scarf neck cardigan van Swoon met een grijs sweaterachtig stofje.  Ik had geen zin in veel werk dus de randen  liet ik onafgewerkt.  Het stofje raffelt niet dus ideaal dacht ik maar manlief zei: moh, zou je daar niet nog eens met je naaimachine over gaan? Wel, dat zal ik wel nog eens doen, later, misschien.


Zie hier, mijn overlocktesttruitje....





Yes, mijn overlocker doet dus weer wat hij moet doen.  Toen we vorig jaar voor het eerst kennis maakten, mijn machine en ik wist ik niet wat ik moest verwachten.  Maar amaai, elk tricotprojectje viel ten prooi aan mister Lewenstein!  Hij zorgde voor perfect afgewerkte stevige naden.  Vroeger zagen mensen direct wanneer ik iets zelf gemaakt had want de binnenkant van truitjes of T-shirtjes was erbarmelijk (want ik haat randen zigzaggen dus liet ik dat altijd achterwege) maar nu, ja waaaaaaw, die naden zijn gewoon zoals in de winkel! Ow yeah, ik ben zo blij dat hij terug is want ik kan niet meer zonder!

1 opmerking: